Повільне
і ритмічне виконування молитов і поклонів дуже впливає на об’єднання і
згармонізування всіх закутків нашої особи: тіла, ума, почуттів і духа.
Таке правило, як повище, не мало б бути коротше за 10-15 хвилин. Треба
дати собі досить часу, щоб відчути все, що з нами діється. У сі
труднощі, які виринають, є надзвичайно важливі, бо вони показують, що в
нас є всередині і які ми є в дійсності. Проти цієї молитви повстануть з
нашого нутра всі руйнуючі пристрасті і наші прив’язання, і всі ідоли,
яким ми служимо радше, ніж живому Богові. Та знай, що спасенна сила цієї
молитви не є в наших зусиллях чи самоконтролі, тільки в діючій
благодаті, тобто в живій присутності Бога, який одинокий може нам дати
силу з цим усім зірвати, щоб Бог став нашим єдиним скарбом, нашим усім.
У днях, коли відчуваєш,
що Ти цілком неспроможний сповнити правила, не покидай його цілковито, а
сповни хоч малу його частину. Таке рішення роби завжди перед початком
правила, – не скорочуй його собі, раз Ти почав. Знову ж, коли в якійсь
хвилині дух твій запрагне продовжувати перебування в молитві, не
забороняй собі того, але не встановляй зразу більшого правила.
Слова Ісусової молитви є
на те, щоб мати чим втримувати наш розум і думки при Бозі, бо самі від
себе вони будуть розбігатися на всі боки, пригадуючи нам і видумуючи
всяке потрібне і непотрібне. Але коли чуєш, що Твоє нутро загріте і
палає любов’ю до Бога, Ти осягнув ціль молитви і не треба настоювати на
проказуванні слів, аж поки знову дух охолоне і думки розпічнуть
віддалятися від Бога.
Великою трудністю може бути сама монотонність слів,
але в цьому треба рятуватися не пошуком різноманітности думок, а
посиленням свідомости невичерпної Божої любови, якою Він виповнює і
перетворює нас. При цьому пам’ятай, щоб не вимовляти слова самим тільки
розумом; розум твій хай «зійде в серце», з’єднається з ним, і так
говорить молитву. Якщо Тобі треба зосередити уяву й увагу на чомусь, щоб
думка не втікала, зверни свій погляд на серце – це місце Твоєї зустрічі
з Богом.
Немає коментарів:
Дописати коментар